Last minut Back Friday

Posted by in Tips & Tricks

Er det gået op for dig at alle andre omkring dig, er i gang med forberedelserne til Back Friday 2016? Og du ikke selv endnu, har afgjort hvordan din webshop skal håndtere Black Friday?

Det er ikke nogen hemmelighed, at Black Friday – og den efterfølgende weekend og Cyber Monday – har taget Danmark med storm de sidste par år. Mange er bevidste omkring, at man blot flytter dele af julesalget fra december, men kan man som webshop løbe risikoen og miste dette til konkurrenterne?

Hvis du er sent ude, men stadig ønsker at deltage i Black Friday 2016, så er her en række last minut tips til at afholde Black Friday.

Opret en landingpage

Dine kunder er ude i god tid, og vil gerne opsnuse informationer omkring de gode tilbud, allerede inden dagen ankommer. Derfor kan du med fordel oprette en side omkring Black Friday, hvorpå du giver et indblik i lige præcis Black Friday i din webshop.

eksempel-black-friday-side

Dette har ligeså den udvidet fordel, at Google når at indeksere siden inden dagen ankommer, og øger muligheden for organisk trafik på dagen. Når Black Friday 2016 er overstået, så kan du blot gemme denne side til næste år, og herved opnå endnu mere værdi organisk (ideelt med en følgende URL /black-friday).

Forbered de sociale medier

At have udarbejdet en plan for, tilbud og tidspunkt for lancering, allerede inden dagen, er at foretrække. Dette er særlig godt, hvis du løbende ønsker at oplyse omkring nye time-tilbud på f.eks. din Facebook-side. Overvej også på forhånd, hvordan du kan skabe interaktion med målgruppen op til Black Friday – f.eks. med små bidder af informationer omkring tilbud.

Influencers indenfor din branche

Findes der influencers indenfor din branche, som kan være med til at påvirke din målgruppe? Dette kan være alt fra bloggere, instagrammere til helt almindelige segmenter af din kundegruppe. Hvem har autoritet til, at påvirke andre til at købe på dagen?

influencers-black-friday

Det er ikke for sent, at skabe kontakt til disse personer og høre hvorvidt, de kunne være interesseret i at bringe budskabet omkring dine tilbud på dagen.

Lavthængende frugter

Udover de tips du har fået herover, så er der en række lavthængende frugter som man nemt kan benytte for, at optimere omsætningen.

  1. Facebook- og Adwordsannoncering med webshoppens seneste besøgende som målgruppe (cookietid på 180 dage ved Facebook).
  2. Indgå samarbejde med vigtige leverandører med betaling/billige produkter ved, at disse fremhæves i markedsføringen.
  3. Opsætning af tilmelding til nyhedsbrev til fremtidigt salg.
  4. Vær opmærksom i relevante gruppe på sociale medier, hvor folk ofte deler og efterspørger Black Friday tilbud.
  5. Spørg dine kunder (igennem sociale medier eller e-mail) hvilke produkter, som de kunne tænkte sig at se på tilbud.